UNI-login Kode

Når du skifter kode på UNI-login skal du samtidig skifte kode på computeren, hos Viggo og SkoleIT, så Office pakken, vores Hostede løsning og SkoleWiFi netværket bruger den rigtige kode.

Skift kode hos SkoleIT
Skift kode på Computeren
Skift kode hos Viggo

FORÆLDRE & LÆRERE

1. Start en web-browser og gå ind til: www.unilogin.dk
2. Skriv Uni-brugernavn
3. Klik "Få en ny adgangskode"
4. Ved Glemt adgangskode skal NEMid benyttes, ved Skift adgangskode skal den gamle adgangskode benyttes.
5. Du får tildelt en ny tilfældig kode fx. "And24Sko", hvis du selv vil lave en ny kode skal du klikke på "Vælg selv en kode"
6. Opret ny kode, og gentag efter.

ELEVER

Elever med NEMid kan benytte metoden ovenfor, ellers skal de kontakte en lærer.

For lærer:
1. Gå til elevadgang.unilogin.dk
2. Klik på "Log på" og log ind med Uni-brugernavn og kode
3. Søg eleven og markér denne med flueben i venstre side.
4. Klik "Giv ny adgangskode"

Nu har eleven 5 minutter for deres adgangskode kan ændres næste gang de logger ind.

For elev:
1. Start en web-browser og gå ind til: www.unilogin.dk
2. Skriv Uni-brugernavn
3. Du får tildelt en ny tilfældig kode fx. "And24Sko", hvis du selv vil lave en ny kode skal du klikke på "Vælg selv en kode"
4. Opret ny kode, og gentag efter.

Du har nu ændret kode på UNI-login, husk også at skifte kode på arbejds-computere, hos Viggo og SkoleIT, så den samme kode bruges overalt.